17. november 2011

Litt mer kalkmaling med svar på spørsmål.

Da jeg viste mine små prosjekter med kaklmalingen Pure & Original 
fikk jeg noen spørsmål ang malingen.
Så i stede for å svare hver enkelt så lager jeg et lite innlegg denne gangen.
Så passet det bra med enda et kalkmaling-innlegg siden jeg 
har deltatt på søte Jorids DIY utfordring :-)
Ta en titt hos Noe på hjertet for herlig DIY inspirasjon fra mange flotte bloggere!

Jeg er absolutt ingen ekspert på denne malingen,
men har funnet litt info på nett som jeg kan dele med dere.
Malingen jeg har brukt på bla annet disse lysestakene heter
Pure & Original FRESCO og er i fargen Earth Stone.
(På boksen står dette : Fresco VSC 311, Earth Stone, Basis D)
Malingen min kjøpte jeg på den lokale malingsbutikken Br.Nygaard på Vigeland.
En flott butikk med mye mer enn bare maling :-)
Masse fint interiør selger de også fra bla Bloomingville og Green Gate.
Hyggelige serviceinnstilte damer har de å bak disken :-)



På nett fant jeg Edda interiør  som selger bla Pure & Original produkter.
De har egen nettside hvor du kan få kjøpt bla Fresco malingen som jeg har brukt
på bla lysestakene i dette innlegget.
De har også en forhandlerliste hvor du kan finne ut hvilke butikker som har deres produkter.
Ja de har selvsagt også egen facebookside :-)
Så håper jeg dere fikk litt mer info om hvor dere kan få kjøpt Pure & Orriginal :-)

Her er det Edda interiør har av info om Pure & Original malingen:

* Pure & Original produserer en serie luksuriøse meldingsprodukter som gir et hvert rom en unik varme. All maling produseres med mineraler og naturlige fargepigmenter. Pure & Original produserer maling til å dekke de fleste behov. I Norge er kalkmalingen Fresco den absolutte bestselger. Fresco er Pure & Originals kalkmaling. Blandingen av kalk og naturlige fargepigmenter gir en struktur og et fargespill som ikke kan gjenskapes med noen annen maling.
Merket Pure & Original er av nederlandsk opprinnelse og all maling produseres på en fabrikk Brugge i Belgia med flere generasjoners erfaring i malingsproduksjon. *


Håper du fant litt nyttig info her ?
Kanskje ble du litt inspirert 
og fikk lyst å male litt du å ?


post signature

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei der oppe!
Jeg er veldig klar for å male litt, kanskje jeg må hjelpe deg å bruke opp den boksen med maling. Kjøpe meg inn i noen dl... Hadde vært gøy å prøve!
Hilsen kusina i garen

Hilde sa...

Hei kusina i garen!
Je da må du være rask for her går det unna ;-) Nå vurderes det å male en vegg å her :-))))
Men klart jeg skal spare litt til deg ;-)
-klem-

Camillas Romantiske hjem sa...

Det så veldig spennende ut, må absolutt prøves!! Nydelige bilder du viser:) Fin dag til deg:)

Ranveig sa...

Heisann!
Nydelig maling, ahr sett vilder av den malinge før, og får ikke mindre lyst til å male når jeg ser hvor fine lysestakene ble
Gratulerer med 2 plass på !NIBkonkurransen forresten, jeg stemte på deg!

Ha en fin dag!

by BeaTell sa...

stilig maling altså!

Grattis men fiin plassering i nib'konkuransen!

klem

Anonym sa...

Hei. Den malinga er såå kul :) Vi skal male med den uti bua :)) Hilsen Fetterinnen ;))

Elin / Draumesidene sa...

Prøvde å få fatt i slik måling til peisveggen sist vinter, men fann ingen forhandler her. Veldig flott finish! Tusen takk for heiaropa inne hos meg, det er uvurderleg at slike som du er så positive i kommenteringa si. Trur at mange tenkjer at enkelte ikkje treng kommentarar på innlegga sine. Det har blitt verre og verre, til fleire lesarar som har kome til. Men eg synes det blir trist og lite givande når ein ikkje får kommunisere med lesarane sine.

Så tusen takk igjen for at du tek deg tid til å skrive nokre ord til meg!

Ha ei flott helg,
god klem,
Elin :)